5 Haziran 2010 Cumartesi

ŞEYH-ÜL MEY KEMAL EFENDİ:ALEM-İ KAVM-İ LUT HAKKINDA....


Özel bir email listesine gönderilmiş olan bir emailden:

Merhaba arkadaşlar;

Bu konuyu hep yazmak istemiştim ama bir türlü fırsat bulamamıştım. Çünkü (birazdan bahsedeceğim) konuyu gördüğümde ilgimi çekmiş, paylaşma istemi yaratmıştı bende. Belki bazılarınıza ilginç gelmeyebilir ama ben bu mailimde 1613-1640 yılları arasında yaşamış olan birinden bahsedeceğim. Bu biri, bence yaşadığı çağda bulunabilecek nadir insanlardan biri. 1640 yılında kazığa oturtularak öldürülüp, kemikleri bile huzur bulmasın diye(!) köpeklere atıldığından bu kişinin büyük bir suçlu olduğu fikri ilk etapta düşünülebilir. Ancak yaşamına bakıldığında tek suçunun doğru bildiği yolda yürümek olduğu da kolaylıkla görülebilir. Şeyh-ül Mey Kemal Efendi'den bahsediyorum. "Şeyh-ül Mey"lik ünvanı, Osmanlıda toplumsal yaşamı düzenlemekle memur büyük alim ve fakihlere verilmiş bir ünvan olarak ilk olrak 1453 yılında ortaya çıkıyor ve Efendisiz Kemal Efendi'nin katledilmesiyle son buluyor. Hemen her konuda, bulunduğu çağa göre radikal fetvalar veren Kemal Efendi'nin (ki hala radikal)beni en çok etkileyen yaklaşımı ise eşcinsellik konusunda verdiği fetva:

"Alem-i kavm-i Lût hakkında;

Lût kavmi, Lût peygamberin ıslah için gönderdiği milletin işlediği ameldir. Buna cinsi sapıklık, livata deseler de fertlerin cinsel tercihlerine saygı duymak gerekir. Bir adam, bir adamdan bir kadın bir kadından hoşlanırsa buna karışmak kimseye düşmez. İnsan nasıl zevk alıyorsa öyle yapmalıdır." (Hadım Edilmiş Sultanlığın Hikmetleri; Süleymaniye kütüphanesi)

Aslına bakacak olursanız bu maili nasıl sonuçlandıracağımı da bilemiyorum. Ama sanırım 4 asır önce eşcinsellik için büyük savunuda bulunan bu Efendisiz Efendi'den bahsetmeseydim kendimi rahatsız hissedecektim...

sevgiyle...
http://www.ibnistan.net/

Hiç yorum yok: