2 Ekim 2010 Cumartesi

DENİZ KIZI...

Adamin biri, her mehtapli gecede alir basini deniz kiyisina gidermis.

Dönüsünde sorarlarmis :

* Ne gördün?
* Dünya güzeli deniz kizlari gördüm, altin saçlarini gümüs taraklarla

tariyorlardi, dermis hep.

Bir gece yine tek basina deniz kiyisina vardiginda, gerçekten dünya güzeli

deniz kizlari görmüs, altin saçlarini gümüs taraklarla tariyorlarmis.

Döndügünde yine sormuslar :

* Ne gördün?

* Hiç demis. Hiç bir sey...

Oscar Wilde'in yukaridaki harika öyküsünü ilk okudugumda ortaokuldaydim ve

ne demek istedigini anlamamistim. Daha sonra unutmusum.

Yillar sonra Haldun Taner'in bir sözü bana öyküyü hem hatirlatti hem de ne

demek istedigini çok çarpici bir sekilde gösterdi. Şöyleydi söz :

"Bir hayalin gerçek olmasi kadar hayal kirici bir sey yoktur."

Daha sonralari ise bu tema pek çok edebi eserde karsima çikti. Örnegin
"Simyaci"'da. Hâlâ okumamis olan var mi bilmiyorum ama hatirlarsaniz orada

bütün yasami boyunca tek hayali para biriktirip Mekke'ye hacca gitmek olan

bir dükkan sahibi vardi. Adam artik gerekli parayi fazlasiyla biriktirmis
oldugu halde bir türlü gitmiyordu. Bu hayalin kendisini yasama baglayan çok

önemli bag oldugunu düsünüyor ve onun gerçeklesmesi halinde bu önemli bagi

yitireceginden korkuyordu. Hakliydi aslinda.

Düsünüyorum da hepimizin böyle hayalleri var mutlulugumuzu bagladigimiz,

gerçeklesene kadar yasami sanki erteledigimiz.

Acaba hiç düsünüyor muyuz bu istedigimiz her neyse, gerçeklestiginde iyi mi

olacak. Bir düsünürün hep aklimda tuttugum bir sözü vardir :

"Bütün dualarimi kabul etmedigi için Allah'a sükrediyorum".

Belki de daha az üzülmeliyiz gerçeklesmeyen hayallerimiz için. Belki de

aslinda sevinmemiz, mutlu olmamiz gereken bir sey için gözyaslari

döküyoruzdur.

Belki de olaylara bir de bu açidan bakmayi artik ögrenmeliyiz...

Yalniz hakkinizda hayirli olan hayallerinizin gerçeklesmesi dilegiyle...
http://www.lahuti.com/forum/deniz-kizi-123034.html

Hiç yorum yok: